Vandaag de dag kiest 70% van de consumenten hun producten gebaseerd op het onderzoek dat ze er online over uitvoeren. Het is dus belangrijk dat producten goed worden weergegeven en ook door anderen als positief worden bestempeld. Daarom introduceert Linkedin het nieuwe onderdeel Product Pages. Met deze tab op je LinkedIn bedrijfspagina kun je de interactie aangaan met je doelgroep om na te gaan wat zij van je producten vinden. Met deze nieuwe pagina’s kun je communities bouwen rondom producten.
Met Product Pages kunnen producten in een spotlight worden gezet, met ervaringen van andere gebruikers. Ook kun je ratings en reviews van klanten verzamelen. Daarnaast is het mogelijk om met behulp van CTA-buttons leads te genereren via de pagina. Ook is het mogelijk om video’s, screenshots en beschrijvingen van het product te tonen.
De productpagina’s zijn toe te spitsen op een specifieke doelgroep. Wordt een product bijvoorbeeld gebruikt voor het aanmaken van advertentie campagnes, dan kun je als doelgroep een selectie maken zoals ‘Digital marketing specialist’ en ‘social media strategist’, zodat je de juiste mensen bereikt met je pagina.

LinkedIn heeft momenteel al meer dan 10.000 product pagina’s, gericht op B2B software. Dit aantal zal de komende tijd alleen maar groeien.