Google Ads heeft onlangs leadformulierextensies gelanceerd. Hiermee kunnen bedrijven potentiële klanten bereiken en leads genereren in Zoeken, YouTube, Discovery en Display. Momenteel wordt er gewerkt aan verbeteringen waarmee deze extensies eenvoudiger en effectiever te beheren zijn. Zo kunnen de leadformulierextensies nu gedeeld worden in campagnes in het zoeknetwerk en in YouTube- en Discovery-campagnes. Dit bespaart aardig wat tijd.

Op de pagina ‘extensies’ van Google Ads zijn nu ook de leadformulierextensies voor YouTube- en Discovery-campagnes beschikbaar. Kies uit meer dan 50 vragen om de formulieren aan te passen aan je behoeften. Wil je bijvoorbeeld leads genereren voor je autobedrijf? Stel dan vragen in zoals ‘In welk type auto bent u geïnteresseerd’ of ‘Wanneer wilt u een auto aanschaffen?’
Ook is het mogelijk om een webhook-integratie in te stellen. Hiermee kun je automatisch de leads van leadformulierextensies doorsturen naar je CRM-systeem. Omdat het instellen van zo’n webhook soms complex kan zijn, is het nu ook mogelijk om de extensies makkelijker te koppelen met behulp van Zapier, waar Google een samenwerking mee heeft. Wil je meteen jouw extensies koppelen? Ga dan naar de site van Zapier.