Onlangs heeft Instagram de nieuwe functie Reels geïntroduceerd. Reels zijn korte video’s van maximaal 15 seconden, waarbij gebruikers allerlei tools krijgen om te editen. Reels kunnen in je overzicht worden getoond, maar kunnen ook via ‘Ontdekken’ aan een breder publiek op Instagram worden gepresenteerd.
Reels selecteer je door onderaan de app op de camera knop te klikken. Links in het scherm zullen verscheidene opties staan om de video te editen. Gebruikers kunnen zelf dingen aanpassen en toevoegen zoals audio, AR effects, timers, countdowns en snelheid van afspelen. Reels kunnen bestaan uit video’s die je zelf opneemt, of uit eerder opgenomen video’s.
Met een openbaar account kun je Reels ook in het ‘Ontdekken’ deel van Instagram presenteren. Een Reel kan bijvoorbeeld zichtbaar zijn in een overzicht van een getagd muzieknummer of product.
De ‘Ontdekken’ pagina zal nu dus ook veel Reels bevatten. Instagram hoopt met deze nieuwe vorm van video’s dat gebruikers zich op nieuwe, betere manieren kunnen uitdrukken. Voor bedrijven is het een handige functie om met behulp van de countdown en timer tools bepaalde producten met tijdelijke korting aan te bieden.