2 juni 2020
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 23 2020

Het is dinsdag, hoog tijd voor het Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen elke week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Zo hoef je niks te missen!

 In onze laatste blog las je over Shopping Spotlights van Pinterest, het dieptepunt van de online reclamemarkt, de groei van TikTok in Nederland, nieuwe Shopping functies van Facebook en AdLingo Ads van Google. Deze week praten we je bij over Google Discovery Ads en een piek in online bestellingen.

 Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter maakt. Deze maandag vrijdag is het bijvoorbeeld Wereldmilieudag. Laat aan jouw volgers zien hoe jouw bedrijf omgaat met duurzaamheid. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Maandag 1 juni –– ‘Kinderdag, Wereldmelkdag, Say Something Nice Day, Tweede Pinksterdag en Dag van het Kasteel’
  • Dinsdag 2 juni –– ‘Rocky Road Day en Leave the Office Earlier Day’
  • Woensdag 3 juni –– ‘Wereld Fietsdag’
  • Donderdag 4 juni –– ‘Hug Your Cat Day en Dag van de Coach’
  • Vrijdag 5 juni–– ‘Wereldmilieudag, Donutdag en Nationale Spijbeldag voor Volwassenen’
  • Zaterdag 6 juni –– ‘Dag van de Russische Taal’
  • Zondag 7 juni –– ‘Europese Tourettedag, Dag van het Kapitalisme en Chocolate Ice Cream Day’

Google Discovery Ads

Met Discovery Ads van Google kun je jouw advertenties verspreiden over de hele wereld en zo maar liefst 2,9 miljard mensen bereiken. Nu steeds meer mensen hun online aankopen baseren op een zoektocht via video’s en andere content op het web, is het belangrijk om op de juiste plekken aanwezig te zijn. Maak daarom gebruik van advertenties op bijvoorbeeld, YouTube, Discover én Gmail. Hieronder een mooi voorbeeld van hoe Discovery advertenties worden weergegeven.

Discovery advertenties zijn goed in te zetten naast je al lopende media. Bedrijven als Ugg en iProspect hebben al uitbundig gebruik gemaakt van de advertenties en zien er een grote waarde in. iProspect heeft aangegeven dat de advertenties zelfs voor meer dan de helft goedkoper zijn dan social media advertenties, voor hetzelfde aantal conversies. Gebruik jij nog geen Discovery advertenties? Dan wordt het hoog tijd!

Meer weten? Klik dan op de link van het blog van Google Discovery Ads

Piek in online bestellingen

Afgelopen week hebben webshops een groei kunnen zien in het aantal bestellingen. Dit is te verklaren aan de hand van het vakantiegeld dat veel mensen uitbetaald kregen. Tegelijkertijd zijn vakantieplannen nog onduidelijk wegens COVID-19. Hierdoor geven mensen nu al geld uit aan nieuwe online producten. Om hierop in te spelen hebben veel websites al speciale pagina’s met kortingsacties aangemaakt. De producten die het vooral goed doen zijn de wat luxere. Denk hierbij aan nieuwe fietsen, trampolines, zwembaden en barbecues. Het volledige artikel is te lezen op deze link van Emerce

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws!

Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date

blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Ben jij klaar voor de stap richting online marketing?

Standaard thumbnail voor de blog
Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.