LinkedIn heeft een nieuwe functie geïntroduceerd voor adverteerders: gesprek ads. Met deze toevoeging kun je klikbare CTA knoppen toevoegen aan je gesponsorde InMails. Ontvangers van e-mail kunnen aan de hand van deze knoppen op een meer interactieve manier benaderd worden. De CTA knop ziet eruit zoals in de afbeelding hieronder:

Er kunnen verschillende soorten CTA opties gebruikt worden, zoals bijvoorbeeld:
- ‘Website bezoeken’
- ‘Registreren voor Webinar’
- ‘Inschrijven voor nieuwsbrief’
- ‘Case studies bekijken’
- ‘Inschrijven voor demo’
- ‘Meer lezen’
- ‘Vertel me meer’
Er kunnen in één advertentie ook meerdere CTA knoppen worden toegevoegd. Op deze manier kun je als adverteerder meerdere mogelijkheden aanbieden zodat er verschillende funnels doorlopen kunnen worden. Let hierbij wel op dat het geven van een keuze, je minder response kan krijgen, omdat mensen het soms lastig vinden een keuze te maken. Hoewel er volgens LinkedIn tijdens het testen van de functie bij één adverteerder maar liefst 5x meer kliks gemeten zijn. Het is dus zeker de moeite waard om deze functie eens toe te passen in je LinkedIn advertenties.